31 Ağustos 2010 Salı

Kendini Akıllı Sananlar


"Cin olmadan şeytan/adam çarpmak" aslında gücünün üzerinde bir işi başarmaya çalışmak anlamında kullanılır. Ama günden güne değişmiş ve birini aptal yerine koyarak ondan çıkar elde etmek isteyen insanlar için kullanılır olmuştur. Bu insanlara günümüzde ormanlarda, meralarda, plazalarda, trafikte, hastanelerde, pastanelerde, çarşıda, manavda ve hatta pazarda rastlamak mümkündür. Bir insan düşünün ki, sadece kendi çıkarını düşünerek gözünüzün içine baka baka sizi aptal yerine koyuyor ve hatta gülümsüyor.

Bak koçum… Evet Saim Bey sana söylüyorum…

Seninle olan ilişkimi asgari düzeyde tutmak için çok çaba sarf ettim. Ama sen ne yaptın? Benimle muhatap oldun… Ben senin bana böyle bir klark atacağını biliyorum, o yüzden hep sustum sana karşı, hep başka yöne baktım, Madagaskar'ın tarihi ve doğal güzelliklerini inceledim… Ama sen durmadın… yapacağını yaptın… beni kazıklamaya kalktın…

Machiavelli yaşasa senin bu yaptığın çıkarcılık karşısında susar kalır, "vay be bunu ben bile düşünmemiştim" der, arkasını döner gider…

Bak beyim, sana iki çift lafım var. Koskoca adamsın. Paran var, pulun var, her şeyin var. Binlerce kişi çalışıyor emrinde. Yakışır mı sana ekmekle oynamak. Yakışır mı bunca günahsızı, çoluğu çocuğu karda kışta sokağa atmak, aç bırakmak. Ama nasıl yakışmaz. Sen değil bir damlacık saadeti çok gören. Anlamıyor musun beyim. Ama ben boşuna konuşuyorum. sen büyük patron, milyarder, para babası, fabrikalar sahibi Saim bey. Sen mi büyüksün?
Hayır ben büyüğüm, ben, Borga usta. Sen benim yanımda bir hiçsin, anlıyor musun, bir hiç. Gözümde pul kadar bile değerin yok. Ama şunu iyi bil, bana ne de ben olduğum sürece başkasına bir şey yapamayacaksın, yıkamayacaksın, dağıtamayacaksın, mağlup edemeyeceksin bizi. Çünkü biz birbirimize bağlıyız. Bunu yıkmaya senin gücün yeter mi sanıyorsun. Dokunma artık bana. Dokunma. Dokunma. Dokunma. Eğer bana veya sevdiğim birine bir daha zarar gelirse ben, ömründe bir karıncayı bile incitmemiş olan ben, Borga usta, hiç düşünmeden çeker vururum seni. Anlıyor musun? Vururum ve dönüp arkama bakmam bile.


Bak hala gülüyor. Ulan sigarayı daha yeni söndürdüm, akciğer kanseri edeceksin beni sen…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder