4 Mart 2010 Perşembe

Bas Bas Paraları Leyla'ya


Flyingdutchman yazmış, ben de bir kaç kelime ile fikrimi belirtmek isterim o yüzden başlıyorum yazıma...

İspanya futbol federasyonu dünya kupasını kazanmaları halinde oyuncularına 550.000€. İyi para.
Vergisi vardır onun birazcık, ama elinize gene 500.000€'ya yakın bir para geçer.
Tabi mevzu bahis takım İspanya olunca kupa primini açıklamakta bir beis görmüyor İspanya Futbol Federasyonu. Mesela Fildişi Sahilleri ya da Cezayir herhangi bir açıklama yapmadı. Kuzey Kore de öyle... En son Avrupa Şampiyonası'nda kupayı kaldırmış İspanya haliyle bu kupaya da talip. Zaten futbolları da ortalamanın hayli üstünde olduğu için prim şimdiden açıklanıyor.

Peki Türkiye Milli Takımı'nın primi açıklanabilir mi? Elbette. Mesela "Ben kendilerine 100'er milyon avro vereceğim" desem, "Arkadaşım uzak durur musun birazcık gölge ediyorsun" dersiniz değil mi?
Katılma primleri açıklanır bizde genelde...

Bir yaram var Milli takımın Güney Afrika'ya gidememesi konusunda onun için bir kerecik kustum şimdi. Peki asıl konumuza döönersek:
Müthiş bir kahramanlık göstererek, bakın futbol kalitesi demiyorum, süper oyunculuk demiyorum kahramanlık diyorum, EURO 2008'de yarı final oynayan Türkiye Milli takımı ne kadar prim almış. 600.000 TL. Ne kadar ediyor? 288.000 €. Yani şöyle bir matematik hesabı yapalım...

288.000>250.000 --> 288.000-255.000=33.000 €

Yarı final oynayan Türkiye Milli Takımı Kupayı alandan 33.000€ daha fazla para almış. Dün akşam İngiltere-Mısır hazırlık maçını izledim. 3-1 bitti, İngilizler kazandılar. Mısır ilk golü attı. O an düşündüm işte. Turnuvaya katılamıyoruz, İngilizlere golümüz yok, olması için oynamamız lazım ama turnuvalara gidemediğimiz için gol atamıyoruz. Mısır'ın golü var İngiltere'ye. Herhangi bir yerde Mısır karşımıza çıksa atar tutar mangalda kül bırakmayız, "Biz Mısır'ı patlatır da yeriz" falan gibilerinden, ama gidebildiğimiz bir turnuva var mı şu an? yok. Turnuvayı bırak, takımın başında teknik patronu yok. Ama allahtan paraları var, federasyonun parası var, çocuklara para veriyorlar.

Büyük başarı değil mi yarı finale çıkmak. Arkadaşım, size diyorum futbolcular, 98 gün sonra herhangi birinizi sokakta görmeyeyim, yemin ederim para isterim sizden. O lig tv'ye ben de para veriyorum bir sürü ve o paralar size veriliyor. Vallahi mevzu çıkaracağım...

Not: Bu arada bilmeyenler için benim kızın adı Leyla, herhangi bir şekilde birinin Leyla'ya para bastığını görürsem terbiyesizlik yaparım. Para basmak istiyorsanız bana basabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder