3 Mart 2010 Çarşamba

Mavi Yolculuk


İstanbul'u bilmeyenler için...
Hemen brief...
İstanbul'da bir yerden bir yere gitmek için vasıtaya binmek durumundasınızdır.
"Oh şöyle boğaz kıyısında yürüyeyim.", "Mutluluk verici bir an yaşıyorum, insanlarla kaynaşmak adına yürüye yürüye Beşiktaş'tan Karaköy'e yürüyeyim." diyemezsiniz. Karbonmonoksit olsun, İstanbul'un sizin kulağınıza sürekli fısıldadığı "Hacıııı! Geç kalıyorsun." hatırlatması olsun sizi taşıta binmeye zorlar.



İstanbul'da hayat toplu taşımayı öğrenmek ve onu kullanmak üzerine kuruludur. İlk etap zorludur...

Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı (trm 101)-Ders içeriği:
Tramvay hangisidir, hangi güzergahları kullanır.
Tramvaya binerken neden biletsiz binenler gibi yapmamalıyız.
Tramvayda kitap okumak mı yoksa yazmak mı (Erasmus)

Taksim-4. Levent (mtr104)-Ders içeriği:
Metro aktarması ne demektir.
Metroda çantamızı arayan güvenlik görevlisine Marlboro hediye etmeli miyiz?
Sarı çizginin fetişizmi nereden kaynaklanmaktadır.
Tarihte metro.
Şişhane mi? Şişhane neresi?

Mecidiyeköy (mcd202)-Ders içeriği:
Kalabalığın kökeni (Weber)
Nasreddin Hoca ve dünyanın ortası neresi sorunsalında Akşehir-Mecidiyeköy karşılaştırması.
Mecidiyeköy aynı anda zıplarsa olabilecekler (Jeoloji ile yan dal)

IETT (iet330)-Ders içeriği: Türk edebiyatında İneklik Etme Taksi Tut fenomeni (Recaizade Mahmut Ekrem)
Onaylanmamış rekor denemeleri.
Körüklü otobüslerde moment (fizik ile yan dal)
Nemli havalarda amfibi solunumu yapabilme (Biyoloji ile yan dal)

Tünel (Seçmeli-tnl401)-Ders içeriği:
Dünyada metroların tarihçesi
Tünel'i tünel zanneden insanlara fener hediye etmenin sosyopolitik gelişimdeki rolü
Nostajik tramvaylara asılmak neden tehlikelidir

Kadıköy-Pendik Mavi Dolmuşları (Zorunlu Seminer-kpd405)-Ders içeriği:
Kara taşıtlarında kornanın yeri ve önemi.
Arkadan vermeyenler versin (bozuk para konulu)
Ani hızlanma ve ani duruşların fizyonomiye etkisi
Türk musikisinde gırtlak.

Görüldüğü üzere çok fazla ders ve çok fazla çalışmak demektir İstanbul'da toplu taşımayı öğrenmeye çalışmak. Benim tanıdığım bir kaç insan var ki bu konuda ihtisaslarını tamamlamak üzere azim yapıp Degobah Sistemine gittiler.

İkinci kısım ise adeta cehennemdir. Hiç staj yapmamış bir makine mühendisini fabrikanın talaşlı üretim bölümüne, hiç laboratuvara girmemiş bir fizikçiyi Cern'e göndermeye benzer.
Bu uğurda nice yiğitler, nice edalı, nazende kızlar yok olup gitmiş, nice ailenin ocağı yıkılmıştır.

Üstüne üstlük bu zor ve zahmetli olgu bir de pahalıdır. 1,5 liradan başlayan fiyatlarla hizmete sunulan cehennem kaçıp kurtulmak istediğiniz ama ısrarla para ödeyerek bindiğiniz bir kabustur.

Neyse ki, mimar Kadir Topbaş yönetimindeki İstanbul Büyükşehir Belediyesi maddi soruna bir yöntem bulmuş ve "Mavi Kart" uygulamasını başlatmıştır.

Mavi kart ay başında bir defaya mahsus olmak üzere 100 lira vererek sınırsızca kullanabileceğiniz bir düdüktür.
Mavi Akbil'i almak ise gereğinden fazla yürek ister. Örneğimi kısa keseceğim. Ben bugün Mavi Akbil alabilmek için iki kere seri katil, bir kere psikopat, bir defa intihara meyilli nevrotik, dört kere şizoid oldum... İşe geç kaldım...

Lan!?!

Kartı alamadım...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder