28 Aralık 2009 Pazartesi

32. Dakar Rallisi

Ramzey'in QM200 modelini kullanıyorum 2 seneden bu yana... Hayır arkadaş, bir insan bir motorla bu kadar mı özdeşleşir. Geçenlerde kendi kendime yürürken aldığım bir kararla bu motoru satmamaya karar vermiştim.

Geçen sene kış aylarında Attila Musluoğlu (Africa Twin), Çetin Kıymet (Africa Twin), Memo Tembelçizer (Transalp), Fatih Altunkaynak (Kanuni Enduru200) ve ben Delmece'ye gitmiştik. Motorlar yarı yolda bırakıldı kar yüzünden, biz devam ettik zirveye, sonra motorları alamadan, bir günlük mahsur kalma tecrübesinden sonra aşşağıya indik. 21 gün sonra motorlarımızı alabilmiştik. valla ne yalan söyleyeyim sevgili canım abilerim ablalarım, 21 gün kar altında kalmış motorumun marşına bastığım an çalışmıştı. Seviyorum allahsızı...

Geri döndükten sonra Ramzey fabrikasına mail attım. "Bakın ben böyle böyle bir şey yaşadım, çok güzel motor allahsız, yapın bunun 450'lik bir modelini ben sizin adınıza Dakar Rallisi'ne katılayım"

Kaale bile almadılar tabi sanırım ki cevap gelmedi.

Neyse dostlar...

Enduru ya da cross kullanan, ralliye biraz merak salmış her gencin rüyasını süsler Dakar rallisi. 2008 yılına kadar Paris başlama noktası olmak üzere Güney Batı Afrika'daki Dakar kentine kadar gidip gelmece şeklşinde yapılan bu yarış, kamyon, otomobil ve motosiklet kategorilerinden oluşuyor. 8000-12000 km oluyor ve 16 gün kadar sürüyor.

2009'da Arjantin ve Şili'de yapıldı. Sebep Afrika'daki terör olayları. Peki onu anladık, Güney Amerika'ya taşıdınız ralliyi ama adını değiştirin bari. Saplantı olarak kalmanın ve bu işi pazarlama stratejisi olarak uygulamanın biz duygusal motosiklet severleri ne kadar yıprattığını biliyor musunuz siz sayın ralli organizatörleri.

Bir de şundan bahsedip kapatalım Dakar konusunu.


2006 yılından beri KTM 640 Adventure motosikletleri ile Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar katılıyor Dakar rallisine Türkiye'den. Bu sene ki yarış 01 Ocak 2010 tarihinde başlıyor. Kemal Merkit ve Kutlu torunlar şu anda Arjantin'deler. Gitmeden önce bir basın toplantısı yaptılar ve Merkit şöyle konuştu:
"İlk 3'e girmek istiyoruz hatta birinciliği hedefliyoruz"

Dakar'da milli duygu olmaz bunu baştan söyleyeyim. Dakar bir ölüm kalım savaşı, her sene kaybolanlar, canını yitirenler, hayatlarının en büyük azabını çekenler oluyor bu yarışta. Merkit ve Torunlar geçen sene teknik arızadan dolayı yarışı bitirememişlerdi.

Geçen sene Arjantin Şili yarışını takip ederken Tamer bir fotoğraf göndermişti. Fotoğrafı şimdi sizinle paylaşamıyorum kendi bilgisayarımdan yazmadığım için ama bir kadın ve motosiklet kaskı düşünün. Bu kadının öyle bir sinirli kocası olduğunu düşünün ki; kadını her gün 5 kere sadece zevk olsun diye dövüyor, kaskı da meze niyetine yerden yere vuruyor. Allah muhafaza, Sahil muhafaza, gümrük muhafaza. Dakar böyle bir şey... Ölüm diyorum ya...

Sayın Merkit ve Torunlar... Dakar'ı bitirin, başka ihsan istemez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder