24 Aralık 2009 Perşembe

Neyi Ne Sanırdım - 1

Herkes küçük olmuştur sanırım...

Bu cümleyi kurup, yazıya döktüğü an masadan kalkıp kendime bir tane patlatasım geldi, ama yavaşça...

Hepimiz küçük olduk ve bir sürü şeyi başka şeylerle karıştırdık hatta hayalimizden başka başka şeyler uydurduk, onlar zannettik.

Örnek verelim efendim: Su ve yağmur döngüsü hikayesini ilk duyduğumda buharlaşma diye bir şeyin varlığından habersiz olduğundan, ilkokulumda duvarda asılı grafikten yola çıkarak göllerin kütleler halinde havalara çıkıp çıkıp oradan yağmur olduğunu sanırdım. Bu en basit denebilecek sanrım...

(Bunun biraz basitiydi duvardaki grafik)

Mesela bir Pamukkale hikayem vardır ki; bu başlığa 1 (yazıyla; bir) numaralı "Neyi Ne Sanırdım" adını vermeme sebep olmuştur. Bunlar şimdi durup durup utandığım ve hatta bazen sıkıldığım şeyler... Yumurtayı mı az yedik, sütü mü az içtik, balık yağlarından boşuna mı nefret ettik anlamıyorum...

Neyse efendim hikayemiz ilkokulun ilk yıllarına dayanıyor. Mizah dergileri okuyorum mütemadiyen, dolayısıyla gazete bayileri önünde ufak beklemeler yaşamışlığım var. Çeşitli dergilere göz atıyorum o yaşımda. Bir dergi var ki almaya korkuyorum çünkü üzerinde "İlim ve Kültür Dergisi" yazıyor.

İlim ne? Kültür ne? Anlamlandıramadığım iki garip sözcük. Zaten kapağındaki ilginç resimler yüzünden dergiyi almak konusunda tereddüt ediyorum, bir de Gırgır'ın iki katı fiyatı.

Derginin adı ise iyice garipleştiriyor ortamı... Sızınfı... Tekrar yazıyorum: SIZINFI
Şu yaşımda olsam, şu boyumda, şu görünüşümde olsam gazete bayinin önündeki insanlara sesleneceğim:
"Ey insanoğlu, Allah adı verdim şu 'Sızınfı" ne demek bana bir deyiverin?"

Utanç sadece Ingmar Bergman'ın bir filmi değil benim de sıklıkla yaşadığım bir duygudur. Bu yüzden sanırım anneme babama da soramadım "Sızınfı"nın ne olduğunu...

Allahtan ilk üniversitemde fizik bölümünü okumuşum.
Bir gün bölüm başkanı ile sohbet ediyorum, dedim ki;Ü
"Hocam bu Sızınfı dergisi var ya?"
"Sızınfı değil oğlum o 'Sızıntı'..." bozmadan devam ettim, "Ay! Sızınfı mı dedim, Sızıntı mesela..."

Sızınfı nedir? peki daha da önemlisi: "SIZINTI" nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder