19 Nisan 2010 Pazartesi

Eleştiri Yapmak

Eleştiri yapmak adil olmayı gerektirir. Bir şeyi ya da bir kişiyi eleştiriyorsan adil davranmalı, öz eleştiri de yapabilmelisin.

Benzer bir eleştirinin senin için de yapılabileceğini bilmelisin, hatta kendin için de yapabilmelisin.
Evet Bilica olayından bahsediyorum.

Eleştirdiğiniz adam bir futbolcu. Büyük ihtimalle Brezilya'nın favelalarından çıkıp gelmiş burada top oynuyor. Belki 10 sene evvel açlıktan nefesi kokuyor, hırsızlık yapıyordu. Bu beyefendi bugün ayda benim yılda kazandığımdan daha fazla para kazanıyor. Penaltı noktasında kazı yaptığı için etmediğin lafı bırakmıyorsun ama bunu ya da bunun gibi şeyleri yapan yüzlerce futbolcu var. Sen neyi, neden hangi ahlaki diskura göre eleştiriyorsun?

Ben o sosyokültürel yapıdan çıksam ve bana o kadar para versinler ben sadece penaltı noktasını kazmam, tüm futbol sahasını oyarım be...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder